האם נטויז'ן מכרה את המידע עלינו לחברת בזק?

(אסף)

בצהרי היום – שיחת טלפון מפתיעה. על הקו – נציגת חברת 'בזק' ממספר חסוי, רוצה להציע לי חבילה משתלמת מאוד של טלפון ואינטרנט, על בסיס החבילות החדשות שלהם. לא נידבתי פרטים (יש לנו קו ואינטרנט של בזק בינלאומי), אבל ביקשתי מידע. לפני שהנציגה נידבה מידע משל עצמה, היא ממשיכה ואומרת שזה יהיה לנו יותר משתלם מנטויז'ן. ניסיתי להבין מה הם קשורים לשיחה הזו, והיא אומרת לי כך: "אנחנו יודעים שיש לכם קו של נטויז'ן בבית". כן, הם יודעים. שאלתי לפשר הדברים, והיא ממשיכה – "כן, על פי המידע שבידינו, יש לכם בבית קו טלפון שמספרו XXX וספק אינטרנט נטויז'ן ויש לנו הצעה משתלמת יותר".

מוזר. אמנם בדירה הקודמת היינו מחוברים לנטויז'ן בקו טלפון וספק אינטרנט, אבל מס' הטלפון שהנציגה ציינה שלכאורה יש לנו, לא היה המספר שהיה לנו. עם זאת, חשוב לציין כאן שאת מס' הטלפון הסלולרי שלי היא ידעה טוב. אמרתי לה שאין לי בבית קו טלפון של נטויז'ן וגם לא ספק אינטרנט. פה העניינים מסתבכים – היא מתווכחת איתי ואומרת לי שדווקא יש אחד כזה, "על פי המידע שיש בידינו". אמרתי לה שהייתי יודע, אבל אין לי קו וספק שלהם בבית. בשלב זה כבר ממש לא התחשק לי לנדב להם עוד מידע עלינו. כבר שמעתי על שיטות החקירה של רשויות המדינה השונות – התחזות לנציגי שירות של חברות היא אחת מהן. התחזות היא פשע שעונשו מאסר של שלוש שנים.

אבל למה לי להכפיש את המדינה. מה היא כבר עשתה לי. סחר במידע פרטי מעניין אותי יותר. כשהנציגה שאלה אותי "אז איזה קו כן יש לך", אמרתי לה שאין לי כלום, רק סלולר. היא התפלאה. "גם במחיר שלנו?" אמרתי לה שלא תוכל להתחרות במחיר של 100 ₪ לחודש, כולל הכל. היא שוב התפלאה. מעצבנות, ניתקתי. חבל שלא המשכתי את השיחה. לטלפון החסוי הבא כבר לא עניתי. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי, אז נניח שבאמת היה מדובר בבזק ושזו לא הייתה טעות במספר – כיצד הם קיבלו מנטויז'ן את המידע עלי? ביקשנו מפורשות מנטויז'ן למחוק את כל המידע עלינו. האם הם מכרו אותו לגורם שלישי? ואם כן, למי עוד? איזה עוד מידע פרטי מוכרת נטויז'ן שלא ברשות? אילו עוד חברות מלבד בזק קונות מידע כזה?

אנחנו לא תמימים – אנחנו יודעים שחברות מסחריות עושות את זה כי שם נמצא הכסף הגדול. אבל אני לא זוכר שהסכמנו לזה אצל שתי החברות האלו. עד שתוכיחו אחרת: נטויז'ן – גנבתם אותנו והפרתם את הפרטיות שלנו. בזק – גנבתם מאיתנו והפרתם את הפרטיות שלנו. החזקת מאגרי מידע שלא ברשות היא דבר המנוגד לחוק.

אודות האבסורד

זה לא אמיתי.
פוסט זה פורסם בקטגוריה לא חברתי, לא שמתי לב?. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על האם נטויז'ן מכרה את המידע עלינו לחברת בזק?

  1. זומזומ הגיב:

    זה שהפרטים של כולנו מסתובבים בכל החברות זה ידוע, אם כי מפתיעה הישירות והחוצפה שבה זה בוצע במקרה זה, בהנחה שהכתוב כאן מדויק.
    אבל האם יש סיכוי לתביעה כנגד חברה כשניתן להוכיח ע"י הקלטה טלפונית שהמידע שברשותם הושג בדרך לא חוקית ? זאת השאלה !

  2. אפרת הגיב:

    מה חדש? בתקופת הבחירות קבלתי שיחות ממוקדים לא מאויישים להצביע לשלי יחימוביץ, כמובן שלא פסחו עליי כל אתרי התרומות למינהם, החגיגות של הרבי " מי שלא יהיה" ובל נשכח את שיחות ההלוואה ברגע.

    • האבסורד הגיב:

      (אסף)

      בוודאי שלא חדש, אבל לפחות בבחירות אנחנו יודעים את המקור. כל מפלגה שנרשמת אצל רשם המפלגות, מקבלת דיסק עם ה"אגרון" – רישום האוכלוסין המלא ממשרד הפנים (וזה פייל עצום של אבטחת מידע, כמובן). עם ה'אגרון', הן מקבלות רשות לעשות לנו תעמולה ישר למוח.
      גם כתבנו על כך פוסט מתגלגל כאן וצוטטנו בטמקא עקב כך 🙂 כבר התחלתי לתעד את שיחות ההלוואה ברגע, הדיאטות והישועות שמציעים לי, ובהמשך גם נפרסם את המספרים המלאים, לכשיצטברו. פשוט, הפעם קיבלתי את זה לפנים, בגלוי – הנציגה אמרה לי במשתמע שהועבר לה מידע מנטויז'ן. זה הדבר החדש – הם אף פעם לא מודים בזה, וניסיתי הרבה פעמים לגרום להם לעשות כך.

תגובתך להלן

