לא מחדדים את המסר

(שלי)

כשריח הבחירות באוויר, הפרסומות עולות לאוויר. לא רק פרסומות, שהן חלק מקמפיין הבחירות, מעטרות כל חלקה טובה, אלא גם חברות מסחריות שתופסות טרמפ על גל הבחירות ומנסות להיות משעשעות ומעודכנות עם הקמפיינים של הבחירות. מילים כמו "מהפך", "היום בוחרים ב…" ו"הצביעו…" נלעסות שוב ושוב בפיהם של הפרסומאים השונים ונפלטות על גבי אמצעי התקשורת השונים. בכל בחירות משתמשים באותו ה'שטיק' המוכר והידוע אשר באמצעותו הופכים את הפרסומות לחלק מסדר היום התקשורתי פוליטי.

יש גם כאלו שמנצלים את יום הבוחר להנחות ומבצעים ברוח הבחירות: 19% הנחה, מוצר במתנה למי שיראה צילום שלו בקלפי ועוד. ראתה לה "קידום" כי טוב והחליטה גם היא לרכוב על גלי הבחירות הגואים. היא יזמה גם היא קמפיין כלל ארצי שהופיע בתחנות האוטובוס ומפנה לפייסבוק. בקמפיין נראים ראשי המפלגות הגדולות: בנימין נתניהו, שלי יחימוביץ, יאיר לפיד ונפתלי בנט. שערם משוך כלפי מעלה ותסרוקתם מעוצבת כעיפרון. הם מישירים אלינו מבט חודר ומצידם השמאלי מופיע הכיתוב: "בוחרים בעפרונות הכי חדים בקלמר".

אציין כי פניהם של המועמדים עוטים גוון מעט לבן ועיצובם הגרפי נותן הרגשה שהם מבוגרים בשנים רבות מהמצב במציאות. הדף הפייסבוק של החברה מופיע הכיתוב: "בוחרים את המנהיג הכי חד בכנסת". פתאום ראשי המפלגות זוכים לתואר 'מנהיגים'. אין זו הפעם הראשונה בה משתמשת החברה בפרסום המתייחס לעפרונות מחודדים. לפני מספר חודשים היא פרסמה בדיוק את אותה פרסומת, באותו עיצוב, עם כיתוב דומה: "לעפרונות הכי חדים בקלמר". בנוסף, ניכר כי נושא חידוד העפרונות הוא מוטיב שמוביל את החברה ולפיו היא הולכת. כך ניתן לראות גם בדף הפייסבוק שלה שכולל עפרונות וחידודים רבים.

בדרך כלל, נוטים להשתמש במושג המופיע במודעת הפרסומת בצורה שונה, ההיפך. לפי היכרותי, יותר פעמים נאמר: "הוא/היא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר". וכאן, מגיעה החברה ואומרת לנו לבחור בעפרונות המחודדים ביותר. מי היא החברה שתקבע כי אלו "העפרונות" המחודדים ביותר בהם אפשר לבחור. אפשר להצדיקם ולומר כי אלו ראשי המפלגות שצפו שיקבלו את מירב הקולות, אך היותם "מחודדים", לדעתי, צריכה להיות מוטלת בספק. ייתכן שכן, אך גם ייתכן אחרת.

מה הקשר בין ראשי המפלגות "המחודדים" לבין חברת הפסיכומטרי? גם בזמן הכתיבה אני מנסה למצוא אותו. כל המהלך הזה נראה כקידום זול של החברה שתופסת את הטרמפ הקבוע על מערכת הבחירות. החברה, ביחד עם הפרסומאים שלה, מחזרה פרסומת קיימת ועשתה לה התאמה לימי בחירות. את תשומת הלב הם בטוח קיבלו ואולי גם תגובות מראשי המפלגות, אך לא ניכר שיש משהו מעבר לכך. גימיק נותר גימיק ובחירות נותרו בחירות וכמו שאמרתי בתחילה, אין לי כל פליאה ששוב משתמשים באותם האלמנטים בפרסום. עולם הפרסום משעמם עצמו לדעת ומקווה שהזיכרון הקצר של כולנו ישאר כמו שהוא כדי שכל פעם מחדש יוכלו להשקיע מעט מחשבה ולהשתלב באופן טבעי בנוף הבחירות.

מודעות פרסומת

אודות האבסורד

זה לא אמיתי.
פוסט זה פורסם בקטגוריה אמת בפרסום. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובתך להלן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s