להשאיר את התחתונים בסופר

לפני שבוע ומשהו תידלקתי את הרכב עבור אמי היקרה. טנק מלא – 336 ש"ח. אאוץ'.

הביקורת המושמעת עלי כמוחה ועל אנשי המחאה בכלל היא לחלוטין לא עניינית, אלא לגופו של אדם – טענות כמו "מפונקים" או "רוצים לגור רק במרכז" או "לא מוכנים להקשיב" או "דורשים יותר מדי" או "סתומים" אינן רלוונטיות לחלוטין. כל פעם שמנסים לקבל איזו טענה או תגובה לגופו של עניין, מקבלים איזו אנחה הנלווית ל"אלה החיים, מה אתה רוצה". זה במיוחד נפוץ באמצעי התקשורת. אפשר כמובן להשיב לאלו בביקורת משלנו שגם היא תהיה לגופו של אדם – אלו הם אנשים שלא צריכים את כל זה, כי יש להם משכורת גבוהה והם מסוגלים לחסוך, רכב מהעבודה, מזמן לא נסעו באוטובוס, (וביניהם גם) נבחרי ציבור ש'הסתדרו' ועקב כך לא רואים ס"מ מאפם, שאמשיך ? ההבדל בין הביקורות, מהצד שלנו ומהצד שלהם, היא שהביקורת מהצד שלנו נכונה עובדתית וזו מהצד שלהם נועדה להסיט מהעיקר. אבל מה זה יעזור – מבקרי המחאה, בעיקר הסתומים שבהם, לא נותנים לעובדות לבלבל אותם. גם אם מבקר המדינה ירביץ להם עם הספרים שלו (הכבדים מאוד) על הראש, הם ימשיכו בשלהם.

הנה עובדה אחת שבוודאי חלקם מזמן שכחו. התחתונים שלי התפוררו. פשוט כך. זה הזמן להעבירם לממלכת הסמרטוטים ולקנות חדשים. אז יצאתי למסע לחפש תחתונים חדשים. באופן טבעי, הלכתי לחפש את אריזת החיסכון של התחתונים הפשוטים ביותר שאפשר למצוא – גזרת סליפ, באריזת חמישייה. שני מותגים שולטים בעיקר על זה: גיבור סברינה, להלן וטו (Veto); ודלתא טקסטיל, להלן דלתא. חמישיה של וטו עולה 80 ש"ח (!) – 16 ש"ח לתחתון; חמישיה של דלתא – 76 ש"ח (!) – כ15 ש"ח לתחתון. שני המותגים מייצרים בסין (ויש לי על שניהם בטן מלאה – שארוקן בפוסט אחר). אני צריך שתי אריזות לפחות, כי יש לי כמה שעוד אפשר לסחוב.

זה היה בחודש שעבר. באותו הזמן, הלכתי בת"א לחפש אופציות זולות יותר בשווקים בצלאל והכרמל. באופן מעניין אך לא מפתיע, שוק בצלאל לבש צבעוני והפך לשוק לבגדי ים, כמעט לנשים בלבד. בכרמל דווקא מצאתי משהו – חמישייה בגזרת מיני-סליפ ב35 ש"ח, שזה 7 ש"ח לתחתון. חשבתי שניצלתי, אך לצערי הם לא היו מתאימים. קורה. המשכתי לחפש ולא מצאתי. החלטתי לנשוך מקל ולקנות דלתא ב"מגה בעיר”, כי זה זול יותר (אהמ), ולארגן לי הנחה בקנייה דרך מועדון "תמורה" של ארגון המורים, בו אמי חברה נאמנה, וכרטיסם מעניק 15% הנחה בקנייה ברשת.

הפתעה! הסתבר שלאחר ה17 ביולי, דלתא ייקרו את מחיר התחתונים, ועתה חמישייה עולה 86 ש"ח – כ17 ש"ח לתחתון (!), שהוא חתיכת בד מכותנה שמנצלים עבורו פועלים בסין. העלאה של כמעט 15%, ועד לפני שנה או שנתיים עלתה החמישייה 65 ש"ח – עליה סה"כ של קרוב ל30%. מזל שהוחלט לעשות "מבצע לחיילים" (אהמ, כן) ולהעניק את הפריט השני של דלתא בחצי מחיר. מזל שב-ד-יוק אני זקוק לעשירייה. חשבון כולל: 86 + 43 = 129; ההנחה מקנה לי עוד הפחתה של כ19 ש"ח, וסה"כ – 110, שזה 11 ש"ח לתחתון. ניצלתי. יש לי עוד מזל – שאני גבר – ולא צריך חצי משכורת כדי לממן הלבשה תחתונה נשית, שיקרה פי 5 ופי 10 מזו הגברית, במקרה הטוב, ובמקרה הגרוע הרבה יותר. אם תרצה זוגתי, היא תספר על מסע חיפוש תחתונים מפרך מאוד.

יש לי עוד מזל – שהפעם דווקא יכולתי להרשות לעצמי את ההוצאה הזו. כי יהיה לי עצוב לספר לעצמי שאני לא יכול להרשות לעצמי ללבוש תחתונים ראויים. יש אנשים שאני בכלל לא רוצה לדעת איך הם מתמודדים עם הבעיה הזו. ויש גם אנשים שהעובדות לא מבלבלות אותם – הם פשוט קונים. להם אין בעיה.
אז כשמעבירים ביקורת לא עניינית על מישהו והוא צועק בחזרה – “אין לי כסף לתחתונים" או "השארתי את התחתונים שלי בסופר", הוא באמת מתכוון לזה. עצוב.

וההמשך אכן בא – גם הפעם הלכנו להפגין. גם הפעם, ההתרגשות הייתה גדולה והיה קשה מאוד לנשום (במיוחד לחולי האסתמה שבינינו). אבל אוויר זה אובר-רייטד בימים אלו, שבהם אנו נדרשים להדק את החגורה מאד. מאד מאד.

עוד לא ראינו כלום, או כך לפחות אני מקווה. הדבר הטוב הוא שסוף סוף אפשר לקוות ועוד בגלוי.

אודות האבסורד

זה לא אמיתי.
פוסט זה פורסם בקטגוריה (אי) כבוד למגזר, הגות, לא חברתי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובתך להלן

