בירה בשולי הדרך

אני אוהבת לשתות בירה. בדרך כלל אני מעדיפה לשתות אותה בבית כי הכי טוב לפתוח בירה קרה מול הטלוויזיה עם פופקורן מעשה ידי בן-זוגי היקר. לא שאני לא שותה מחוץ לבית – אני מחבבת את השתיה בחוץ ולו רק בשל החברה שמתלווה אליה. הסכומים שמוציאים על שתייה בחוץ לעיתים מוגזמים, למרות שכאשר אני לוגמת בחוץ אני שותה בירה מחבית – מה שלא מתאפשר לי בבית. עדיין, אני מחבבת שתייה ביתית יותר.

אני מחשיבה את עצמי לשותה-אחראית – "אם שותים לא נוהגים", גורסת הסיסמא וצודקת. בנוסף אני מעדיפה לעשות דרכי הלוך וחזור ממקום הבילוי באמצעות התחבורה הציבורית בה הנהג לא שתה (אני רוצה לקוות לפחות שזה המצב) והוא מפוכח למדי.

לאחרונה נסעתי בנתיבי איילון ופתאום בא לי בירה. פרסומת של "קרלסברג" ליוותה את דרכי – שלטי הענק המוצבים בצידי הדרך ומסיתים את תשומת לב הנהגים נשאו את דמותה של בירה צוננת נמזגת מחבית.
"אם שותים לא נוהגים", כבר אמרתי, אבל אבל אם נוהגים למה צריך לראות את השתייה? מדוע שתחלוף על פני בירה צוננת ביום חם ותגרה אותי? לא ברורה לי ההחלטה לשים על שלטים גדולים בכביש ראשי תמונות משקה משכר שעליו צופים הנהגים בשעת נהיגתם.

אך, לא כאן תם המקרה שלפנינו. השלטים המדוברים הוצבו לצד נתיבי איילון בכיוון צפון, קרוב למחלף גלילות. אם עולים על המחלף לכיוון צומת הכפר הירוק, ניתן לראות שמוצב לו עוד שלט פרסומת. השלט אינו שלט רגיל כי אם ערימת מכוניות מרוסקות הדחוסות אחת על השנייה במבנה של בקבוק אלכוהול. זו פרסומת שמטרתה אינה למכור אלא להתייחס למצב הנורא של תאונות הדרכים הנגרמות עקב שתיית אלכוהול. כמה מוזר ששלט זה מופיע ברצף לאחר הפרסומות לבירה.

יכול להיות מישהו לא שם לב לסידור הסמלי הזה. אולי יש כאן כוונת תחילה של הצגת הבירות ולאחריה המוות בדמות המיצג במעין אירוניה טראגית שכזו. אבל לדעתי בשני המקרים אני נותנת קרדיט יתר לפרסומאים ולחברות על הצבת השלטים תוך מתן משמעות סימבולית לכך.

שלטי הפרסומת הללו הוסרו בעבר (טוב, לא בדיוק הוסרו אלא היו נטולי פרסומות, אך הוחזרו למקומם באדיבות חברי כנסת ישראל). אתמול היו אלו מקררים שעיטרו את השלטים והיום הבירה מלווה אותם הישר אל המוות במכונית מרוסקת כאשר המשך הדרך אינו משנה. אומרים לילדים לחשוב לפני שהם עושים משהו. במקרה הזה אף אחד לא חשב ובאופן סמלי מיצג הזוועה נתן את התשובה המצמררת בעצמו.

אודות האבסורד

זה לא אמיתי.
פוסט זה פורסם בקטגוריה אמת בפרסום. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובתך להלן

